Durata somnului pierderea de grăsimi. Hormonii care influențează apetitul


durata somnului pierderea de grăsimi

Totuși, durata somnului pierderea de grăsimi este, la rândul său, un factor important, după cum arată un studiu recent. Din păcate, un factor neglijat de către cei mai mulți dintre noi.

durata somnului pierderea de grăsimi

Durata recomandată de somn pentru adulți este între șapte și nouă ore pe noapte, însă mulți oameni dorm mult mai puțin de atât. Obține oferta AICI!

durata somnului pierderea de grăsimi

Un studiu amplu realizat în Coreea de Sud a arătat că mai puține ore de somn decât cele recomandate sunt asociate cu o grăsime corporală mai mare, chiar dacă se urmează o dietă bazată pe deficit de calorii, după cum relatează Science Alert. În mod normal, scopul pierderii durata somnului pierderea de grăsimi greutate este de a reduce grăsimea corporală, în timp ce masa musculară să fie păstrată pe cât de mult posibil.

durata somnului pierderea de grăsimi

Durata somnului poate determina cât de multă grăsime este pierdută, dar și cât din masa musculară este păstrată în timpul unei diete restrictive.

Studiul de față a concluzionat că în jur de 5,5 ore de somn în fiecare noapte, timp de două săptămâni, în timpul unei diete restrictive, au dus la mai puțină grăsime corporală pierdută în comparație cu 8,5 ore de somn în fiecare noapte.

durata somnului pierderea de grăsimi

Însă, această durată de somn a rezultat și în pierderea mai mare de masă musculară. Există mai multe motive pentru care somnul mai scurt este asociat cu o greutate mai mare a corpului, fiind afectată și pierderea kilogramelor. Somnul influențează doi hormoni importanți pentru corpul nostru și care au legătură cu apetitul, respectiv leptina și grelina.

Leptina este un hormon care reduce apetitul, așa că atunci când nivelul acesteia este ridicat ne simțim sătui. Pe de altă parte, grelina este hormonul care răspunde de senzația de foame.

durata somnului pierderea de grăsimi

Studii anterioare au arătat că limitarea somnului crește nivelul de grelină și îl reduce pe cel de leptină, ceea ce nu e de dorit dacă vrem să scădem în greutate.